woensdag 14 september 2011

Voor het eerst met de trein

Begin oktober wil mijn baasje vanuit Nederland terug gaan naar Chambéry met de trein en dan mag ik mee. Om me er alvast aan te laten wennen hebben we vandaag een uitje gemaakt met de trein. Vanmorgen om kwart voor negen in Saint Pierre d'Albigny op de trein gestapt. Op het perron kreeg ik al allemaal lekkers toen dat grote gevaarte met veel lawaai aan kwam rijden. Daar moest ik dus inspringen en eenmaal binnen kreeg ik meteen een pensstaafje om op te knabbelen. Nou, zo wil ik wel vaker uitjes maken. Het was heel rustig in de trein en na een half uurtje kwamen we al in Chambéry.

 

 Daar was het wel een stuk drukker en hebben we twee uur lang door de stad gelopen en allerlei boodschappen gedaan. Onder andere mijn treinkaartje voor de grote reis Rotterdam-Chambéry gekocht. Na al die nieuwe indrukken en die stad vol geurtjes, mensen en geluiden was ik wel toe aan een pauze dus mijn vrouwtje mee een café in getrokken.  Terwijl zij aan de koffie zat heb ik even een uiltje geknapt.


Een uurtje later weer naar het station waar ik weer allemaal lekkers kreeg als er berichten om werden geroepen, rolkoffers langs mij werden gereden of toen de trein aan kwam rijden. Eenmaal binnen wist ik het al, ik kreeg weer een pensstaafje. Joepie, ik kan niet wachten tot we aan de grote reis beginnen. Vrouwtje zegt dat ik er wel klaar voor ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten